
Waarom jouw werkgeversbelofte (EVP) nu belangrijker is dan ooit
8 juli 2025
Waarom jouw werkgeversbelofte (EVP) nu belangrijker is dan ooit
8 juli 2025De zomer biedt verrassende kansen voor werving. Terwijl veel organisaties een stap terug doen in hun zoektocht naar nieuw talent, denken veel kandidaten juist in deze periode na over hun volgende carrièrestap. Vakantierust zorgt voor reflectie, en dat betekent: openstaan voor iets nieuws.
Wil je opvallen met jouw vacature? Dan is dit hét moment om in actie te komen.
Door nú zichtbaar te zijn, vergroot je de kans om gemotiveerde en actieve werkzoekenden te bereiken—zonder te verdrinken in de concurrentie van een overvolle arbeidsmarkt.
Tips: zo werf je slim in de zomer
- Houd je werving actief
Pauzeer je campagnes niet—zet juist nu extra in op zichtbaarheid. Minder concurrentie = meer opvallen. - Zorg voor mobiele optimalisatie
Veel mensen scrollen op vakantie. Zorg dat je vacature(s) perfect leesbaar en makkelijk te solliciteren zijn op mobiel. - Kies voor lichte, luchtige content
Pas je toon aan het seizoen aan. Gebruik visuals met zomerse sfeer en een positieve, informele tone of voice. - Maak gebruik van retargeting
Iemand die jouw vacature onderweg bekijkt, vergeet je snel. Met retargeting blijf je top-of-mind. - Benadruk de start in september
Veel kandidaten zijn bereid om in september of na de vakantieperiode te starten. Speel daarop in: rust nu, een frisse start straks.
